Skip to main content

MUVE 2

Reflect on your experience: How would you describe your first steps? What were the technical issues, if any? What did you feel about the avatar you chose? What was orientation island like? Could you find help as needed? Where did you go? Did you speak to other avatars? What would improve the experience, if anything? What previous knowledge and skills helped you? 

My first steps where of discovery and wary. I felt like on those video games where to get to the goal you're suppose to overcome some pitfalls, to figure out the correct button combination and to discover hidden prizes, ammunitions and goodies. 

I must admit that my first steps where some of boredom (please don't get me wrong here). One has really big expectations towards SL (and all that 3D virtual paraphernalia), but after a few minutes in the (promised) land you don't find much to do other than wander around with not a clear purpose.

About my avatar, even though I didn't really chose it because, in my rush to create an account in SL, I manage not to see the corner where you choose one and then I end up we the default, I'm sort of identified with it and I've striven to set it up much as myself (short, native indian eyes and hair (black), big belly, etc.) so my avatar is a closed reflexion of myself in SL.

About the technicals, I have a small problem, the firewall at work (University) does not let me connect to SL, so my sessions at SL, so far had been at home. I'm trying to sort it out with the people responsible. No luck yet. They argue that the port where SL connects may open the door to all sort of demons (sapos y culebras in spanish) and I don't know if that is true (I'm not a computer geek so I can not argue much).

I didn't profit much about the Orientation Island maybe because I prefer to follow instructions (step 1, step 2, ...) than to wander around and discovering. Nonetheless, I could chat with other avatars (even in private sessions in parallel to bigger reunions), I got help when needed from other avatars (hair and clothing). I could fly, drive, .... I'm building high hopes on what I could do in the near future, just by seeing and listening to what other do and say they do in SL.

To improve the experience I would add to the Island a "robotic oracle" where you could go 24x7 with all your questions and limitations and get easy and quick answers.

About previous skills, I guess my kids would do much better "first steps" than me. Why? not precisely computer literacy (which I am) but rather computer (internet) culture and communication skills associated to it. Learn by doing and sharing. By setting up social networks to master new "worlds".

Comments

Popular posts from this blog

Logos, Ethos, Pathos

E stos son los 3 elementos de la persuación de acuerdo a Aristóteles y que son magistralmente enunciados en un video de la iniciativa TED-Ed  que colocaremos más abajo. El Logos que se refiere al como hacer que la idea tenga sentido para la audiencia (sea lógica y relevante para ellos), el Ethos , que se refiere al que lanza la idea (¿tú?), su autoridad, credibilidad y grado de confianza. ¿Puede sentir el público que realmente te interesan? Finalmente el Pathos , que tiene que ver con la conexión emocional para lo que los cuentos (las historias) son excelentes mecanismos. En paralelo, me encontré con estás 6 recomendaciones de la gente de LDRLB para lanzar una idea que toman de  libro de Daniel Pink  To Sell is Human . Ellas son: Lánzala con una sola palabra: Sintetiza y asocia toda la idea en una sola palabra que la describa. "Contigo" Lánzala con una pregunta: Las preguntas hacen que la gente se involucre Haz que tus ideas rimen: "No salgas de casa sin e

Responder, reaccionar, rumiar

Recientemente leí esta publicación del Dr. Marshall Goldsmith sobre la distinción entre responder y reaccionar que se basa en el cuento Budista que traduzco a continuación: Un joven campesino remaba vigorosamente río arriba. El sudor le cubría casi completamente mientras remaba su bote a contracorriente para entregar sus productos en un pueblo cercano. Era un día caluroso y el quería entregar sus productos y regresar a casa antes del anochecer. Al mirar hacia adelante, el divisó otro bote que se acercaba, bajando el río rápidamente hacia su bote.Él remó furiosamente para salir del camino del otro bote que se acercaba, pero nada parecía ayudar. Él gritó, "¡Cambia de dirección, Me vas a chocar!". De todas maneras, el bote vino directamente hacia él y golpeó violentamente el bote produciendo un ruido seco. El joven campesino gritó, "¡Idiota!, ¿cómo has podido arreglártelas para chocarme en la mitad un río tan ancho?" Cuando echó un vistazo al bote, buscan

Consejos

Stephen Downes es un reconocido investigador del National Research Council de Canadá a quien sigo por mi interés en las tecnologías emergentes para enriquecer el aprendizaje. Él es, junto con George Siemens , el creador de la nueva Teoría de la Conectividad sobre el conocimiento (los que aprenden como redes que aprenden) y de los cursos masivos, abiertos en línea que ( MOOCs ), en mi opinión, van a cambiar radicalmente la forma como vamos a clase, especialmente en la Universidad. Hoy me encontré con esta reciente publicación en su Blog, Half and Hour , que realmente disfruté y de la que extraigo para todos este pasaje: "¿Consejos? Sólo éste: Encuentra lo que consideres que es correcto y verdadero, y síguelo.  No es que éste es el camino seguro hacia la riqueza o una carrera exitosa, aunque algunas cosas buenas sucedan de todos modos. Haz lo que tengas que hacer para mantener tu empleo, pero como dice el viejo dicho marinero para los navegantes que trabajan en el