Skip to main content

MUVE 2

Reflect on your experience: How would you describe your first steps? What were the technical issues, if any? What did you feel about the avatar you chose? What was orientation island like? Could you find help as needed? Where did you go? Did you speak to other avatars? What would improve the experience, if anything? What previous knowledge and skills helped you? 

My first steps where of discovery and wary. I felt like on those video games where to get to the goal you're suppose to overcome some pitfalls, to figure out the correct button combination and to discover hidden prizes, ammunitions and goodies. 

I must admit that my first steps where some of boredom (please don't get me wrong here). One has really big expectations towards SL (and all that 3D virtual paraphernalia), but after a few minutes in the (promised) land you don't find much to do other than wander around with not a clear purpose.

About my avatar, even though I didn't really chose it because, in my rush to create an account in SL, I manage not to see the corner where you choose one and then I end up we the default, I'm sort of identified with it and I've striven to set it up much as myself (short, native indian eyes and hair (black), big belly, etc.) so my avatar is a closed reflexion of myself in SL.

About the technicals, I have a small problem, the firewall at work (University) does not let me connect to SL, so my sessions at SL, so far had been at home. I'm trying to sort it out with the people responsible. No luck yet. They argue that the port where SL connects may open the door to all sort of demons (sapos y culebras in spanish) and I don't know if that is true (I'm not a computer geek so I can not argue much).

I didn't profit much about the Orientation Island maybe because I prefer to follow instructions (step 1, step 2, ...) than to wander around and discovering. Nonetheless, I could chat with other avatars (even in private sessions in parallel to bigger reunions), I got help when needed from other avatars (hair and clothing). I could fly, drive, .... I'm building high hopes on what I could do in the near future, just by seeing and listening to what other do and say they do in SL.

To improve the experience I would add to the Island a "robotic oracle" where you could go 24x7 with all your questions and limitations and get easy and quick answers.

About previous skills, I guess my kids would do much better "first steps" than me. Why? not precisely computer literacy (which I am) but rather computer (internet) culture and communication skills associated to it. Learn by doing and sharing. By setting up social networks to master new "worlds".

Comments

Popular posts from this blog

Responder, reaccionar, rumiar

Recientemente leí esta publicación del Dr. Marshall Goldsmith sobre la distinción entre responder y reaccionar que se basa en el cuento Budista que traduzco a continuación:

Un joven campesino remaba vigorosamente río arriba. El sudor le cubría casi completamente mientras remaba su bote a contracorriente para entregar sus productos en un pueblo cercano. Era un día caluroso y el quería entregar sus productos y regresar a casa antes del anochecer. Al mirar hacia adelante, el divisó otro bote que se acercaba, bajando el río rápidamente hacia su bote.Él remó furiosamente para salir del camino del otro bote que se acercaba, pero nada parecía ayudar.
Él gritó, "¡Cambia de dirección, Me vas a chocar!". De todas maneras, el bote vino directamente hacia él y golpeó violentamente el bote produciendo un ruido seco. El joven campesino gritó, "¡Idiota!, ¿cómo has podido arreglártelas para chocarme en la mitad un río tan ancho?"
Cuando echó un vistazo al bote, buscando al responsab…

Lo veré cuando lo crea

No, no se trata de un artículo religioso, aunque muchos creyentes de seguro compartirán la afirmación.

Se trata del cómo lo que crees "colorea" tu mundo, lo que sientes sobre ti, sobre otras personas, de tu carrera, .... Lo que crees filtra tus experiencias sin siquiera darte cuenta.

Si crees en tu fuerza interior, la verás aparecer cuando surja una crisis.

Si cree en lo que vales, lo verás ayudándote y dándote coraje en muchas situaciones.

Si crees en el amor, lo verás en todas partes, aún en aquellas en las que otros no ven nada.

Lo que crees puede inspirar los logros más altos o los reveses más frustrantes.

Lo que crees es tan poderoso que puede hacer que todo lo veas tan claro como el día o absolutamente nada por las tinieblas.

Henry Ford decía: "no importa si crees que puedes o que no, siempre tendrás la razón". Lo importante quizás, no es lo que creas, sino cuan consciente estás de que es porque lo crees.

Y lo que crees puede cambiar porque es dinámico (según el …

¿Cómo se lo explico a los que están lejos?

Este año (2017) falleció George A Romero, para muchos el creador de género de los "Zombies" (Living Dead, Walking Dead). Su película original "Night of the Living Dead" ha dado paso a numerosas otras como: Dawn of the Dead (excelente soundtrack en la del 2004), World War Z, I am Leyend y a las más recientes series: The Walking Dead y Fear the Walking Dead.

En todas ellas, aparecen estos horribles seres como de la nada, que se van multiplicando aceleradamente y que de un día para el otro amenazan tu vida, acaban con el mundo como lo conocías y te sumergen en un mundo de precariedad, penuria, escasez y miedo. Donde además aparece lo peor del ser humano para sobrevivir, pero también aparece lo mejor del ser humano para ayudar a sobrevivir.



La gente, sin medicinas ni comida, ni luz, ni agua potable, se ve obligada a comer de la basura. Aparecen pequeñas comunidades regidas por déspotas que imponen sus particulares visiones del nuevo mundo, a los que se les debe sumisi…